تاریخ سازی امپراطور عضله‌ها | توصیف آمریکایی‌ها از هادی چوپان-راهبرد معاصر
فیلم | لحظه منفجر کردن مسجد شهرک الضهیره توسط ارتش اسرائیل مدال طلا و نقره بازی‌های جهانی برای دو ووشوکار ایران کشف ۳ جسد در محل آتش سوزی بازار آهن شادآباد تهران عملیات برای مهار حریق در بازار آهن شادآباد ادامه دارد توضیحات معاون پزشکیان درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری هشدار پلیس درباره کلاهبرداری بزرگ در فضای مجازی + جزئیات مصدومیت ۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی شادآباد تهران صعود خاتون بم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حضور دادستان تهران در محل آتش‌سوزی بازار آهن تهران سرمربی پرسپولیس در راه تهران | گاریدو با برنامه جدید می‌آید فرمانده جدید سپاه حفاظت هواپیمایی منصوب شد درخواست پلیس از مردم: این مرد را شناسایی کنید + عکس ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص وضعیت پرواز‌ها در مهرآباد چه کسی دستور قتل مهرجویی و همسرش را داد؟ | وکیل اولیای دم: پای نفر پنجمی در میان است!

تاریخ سازی امپراطور عضله‌ها | توصیف آمریکایی‌ها از هادی چوپان

اسم هادی چوپان این روز‌ها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز مستر المپیا و عنوان قهرمانی در ۲ رقابت آرنولد کلاسیک در آمریکا و انگلیس از نابغه ایران، یک امپراطور بزرگ در جهان عضله ساخته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سال ۲۰۱۹ بزرگان دنیای عضله شاهد ظهور غول جدیدی از غرب آسیا بودند؛ غولی که با لقب گرگ ایرانی در لاس‌وگاس حضور پیدا کرد و در برابر چشم نامداران توانست مدال برنز مستر المپیا را از آن خود کند.

در آن روز‌ها سوال کارشناسان جهانی این بود که چرا یک آسیایی باید در قلب آمریکا تاریخ‌سازی کند و این شاهزاده پارسی کیست که با لقب گرگ ایرانی به دنبال پایان دادن به سیطره بزرگان در این رشته است؟ هر چند برخی به دنبال آن بودند تا برنز هادی را یک اتفاق در مستر المپیا قلمداد کنند، اما چوپان با وجود تمام مشکلات پیش‌رو در سال ۲۰۲۰ بار دیگر موفق شد در جمع چهار نفر برتر قرار گیرد، اما به مدال نرسید. کوتاه شدن دست هادی از مدال مستر المپیا به معنای پایان تاریخ‌سازی او نبود و پسر شیرازی در سال‌های بعد روند تاریخ‌سازی خود را ادامه داد.

۶ حضور متوالی در جمع چهار نفر برتر مستر المپیا، واقعیتی را پیش‌روی جهانیان قرار داد که برنز وی اتفاق نبود، بلکه حاصل یک اراده قوی است. چوپان هر چند که در سال ۲۰۲۱ بار دیگر مدال برنز کسب کرد، اما وی دیگر به این عنوان قانع نبود بلکه تلاش کرد تا با عبور از تمام موانع فاتح ساندو شود. تکرار برنز سال ۲۰۱۹ از سوی هادی چوپان نشان داد این مرد پارسی در مسیر درست قهرمانی قرار گرفته و می‌تواند پرچمدار ایران و آسیا در لاس‌وگاس باشد.

فتح ساندو و آوردن آن به ایران یک اتفاق تاریخی در ورزش کشور و قاره کهن بود. وی این عنوان ارزشمند را به سرزمین آورد تا به سان یکی از کتیبه‌های تاریخی ایران زمین آن را در شیراز نصب کند. ساندو که شاهزاده ایران آن را به سرزمین پارس آورد، بسان نقش رستمی است که حکایت از تارخ‌سازی یکی از فرزندان این مرز و بوم دارد نقشی که تا دهه‌های متوالی مردم از آن به عنوان یک افتخار بی نظیر یاد خواهند کرد.

گرگ ایرانی برخلاف لقب خشن، قلب مهربانی دارد، وی افزون بر ظرفیت‌های قهرمانی و استایل فوق‌العاده، اخلاق بی‌نظیری دارد که نشان از یک ایرانی اصیل است؛ وی در نخستین حضور در آمریکا موفق به فتح قلب دوستداران بدنسازی شد و در کنار نشان برنز، عنوان قهرمان مردمی را از آن خود کرد.

اوج هنر شاهزاده پارسی سال ۲۰۲۲ تاریخ مستر المپیا بود که تاریخ مستر را به گونه دیگری نوشت، در آن سال هادی به آمریکا سفر کرد تا بتواند به جهانیان نشان دهد که این رشته در انحصار چند کشور نیست. وی در فینال رقابت‌ها موفق به عبور از درک لانسفوردی شد که یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران استیچ مستر المپیا به شمار می‌رود. چوپان موفق شد نماد ساندو را به ایران بیاورد و آن را در شهر مشاهیر و افسانه‌ها نصب کرد تا استان فارس یک نشان ارزشمند جهانی دیگر داشته باشد، نمادی که تنها ۱۸ نفر در جهان موفق به کسب آن شدند.

چوپان با افتخاراتی ورزشی و اخلاق پهلوانی همیشه محبوب دل ایران بوده است؛ او رفتار ساده، سالم و بدون آلایشی دارد. مدال طلای مستر المپیا و نشان ساندو هادی را از مردم ایران جدا نکرد بلکه حُب این ورزشکار بیشتر در دل مردم ریشه دواند. چوپان بعد از نشان ارزشمند ساندو یک نشان ملی از سوی هموطنانش دریافت و با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار سال ۱۴۰۱ انتخاب شد. او ایران و ایرانی را دوست و حتی برای این کار از نماد اقوام ایرانی استفاده می‌کند. پیام او با لباس زیبای بختیاری در کنار سفره هفت‌سین یکی از اقدامات مهم این پهلوان در سال ۱۴۰۲ بود.

نام هادی دیگر محصور در جغرافیای ایران نیست بلکه آوازه پسر شیرازی اکنون جهان ورزش را فرا گرفته و جوانان و نوجوانان ایرانی به خود می‌بالند که گرگ ایرانی در کنار بزرگانی مانند فیل هیس، آرنولد، رونی کلمن و درک لانسفورد قرار گرفته است.

گرگ پارسی که اکنون نامی شناخته شده در جهان عضله به شمار می‌رود دیگر به ساندو قانع نیست بلکه توانسته ۲ عنوان آرنولد کلاسیک را در کشور آمریکا و انگلیس کسب کند. هادی دیگر آن گچ‌کار شیرزای نیست که با سختی در باشگاه‌های بدنسازی حضور پیدا می‌کرد بلکه او امپراطور ایرانی دنیای عضله است که جهانیان آرزوی قرار گرفتن در کنار وی را دارند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار